Stichting L.C. Dudok de Wit's Fonds

dudok logo

Lezing Juliëtte Jonker bij
herdenking Kees de Tippelaar

Toen had ik nog een ansichtkaart

Begin oktober viert Breukelen de jaardag van haar beroemdste inwoner: Leonard Corneille Dudok de Wit (1843-1913).
De herdenking van L.C. Dudok de Wit, met het leggen van bloemen bij zijn standbeeld en het houden van een Jaarrede, is nog altijd springlevend.

Op zaterdagmiddag 1 oktober 2022 hield Vechtstreekexpert Drs. Juliette Jonker-Duynstee de jaarlijkse herdenkingsrede in Boom en Bosch, het voormalige gemeentehuis van Breukelen. Haar lezing  verhaalde over het leven in de Vechtstreek rond 1900. Dit aan de hand van het boek dat zij vorig jaar schreef, samen met Edward Munnig Schmidt: ‘Thuis heb ik nog een ansichtkaart, prentbriefkaarten van de Vechtstreek uit het begin van de 20ste eeuw’.
Voor meer informatie over Drs. Juliette Jonker-Duynstee: Klik hier

De organisatie van de herdenking is in handen van de Stichting L.C. Dudok de Wit’s Fonds. Onze stichting zorgt er ieder jaar voor dat volgens het testament van Kees de basisscholieren getrakteerd worden op een portie poffertjes en ook de deelnemers van de Voedselbank in Breukelen krijgen hier een bon voor.

Onderstaand de foto’s die gemaakt zijn tijdens de lezing door Gerhard Hof. Klik op de foto om deze in groter formaat te bekijken.