Stichting L.C. Dudok de Wit's Fonds

dudok logo

Activiteiten en Nieuws

Wat doet de stichting?

Na het overlijden van Leonard Corneille (Kees) Dudok de Wit in 1913 maakte de Breukelse notaris
J.J. Schalij de laatste wil van Kees bekend.
In 1905 had hij in zijn testament laten beschrijven dat er een fonds opgericht moest worden met het doel om leerlingen van de scholen uit de gemeente Breukelen-Nijenrode ‘een aangename feestdag te verschaffen’. Vanuit dit fonds, het L.C. Dudok de Wit’s Fonds, worden zij jaarlijks getrakteerd op een portie poffertjes.

Vanaf 2022 kunnen er vanuit dit fonds ook projecten financieel ondersteund worden, die gericht zijn op kinderen in de leeftijdscategorie van 4 -12 jaar uit de kernen van de voormalige gemeente Breukelen (Kockengen, Nieuwer ter Aa en Breukelen).
Scholen, verenigingen, non-profit organisaties en individuen die een project willen organiseren ten behoeve van kinderen in de basisschoolleeftijd kunnen een aanvraag doen bij het L.C. Dudok de Wit’s Fonds voor financiële te ondersteuning.

Om deze subsidie aan te vragen kunt u een aanvraagformulier downloaden. Klik hiervoor op de knop.
U kunt het aanvraagformulier vervolgens ingevuld mailen.
Wij nemen uw aanvraag dan z.s.m. in behandeling.